Skip to content
bibliopedagogia/logo

«10 minuts de llumeta i conte», quan la lectura és el premi…

-Mama…farem 10 minuts de llumeta i conte?

Una pregunta simple no deixa de ser una pregunta i, en si mateixa i d’entrada, tot i semblar anodina, ens pot proporcionar informació molt rellevant sobre què pretén la persona que ens la fa, o què pensa, o què vol obtenir de nosaltres. I aquesta pregunta , concretament aquesta, significa una gran conquesta.

De la proposta diària inclosa dins la rutina de cada nit, quan dèiem: «Un bon conte, un pipí, un petó…i a dormir», hem passat al : -Mama… farem 10 minuts de llumeta i conte?. La proposta no és nostra, no és de l’adult. Ara la proposta és de l’infant que necessita la lectura. Aquesta és la conquesta.

És una simple pregunta que, ben interpretada ens mostra la porta oberta a tot un projecte d’aprenentatge. Ara hem aconseguit crear l’hàbit, fins el punt que, el fet de llegir abans d’anar a dormir, es considera un premi, un costum agradable que ens convida al descans: ens relaxa, ens emociona, ens inhibeix, ens transporta a altres móns on tot és possible i ens fa gaudir.

Abans erem nosaltres els que proposavem l’acte lector acostant a l’infant el fet de llegir. En canvi, en aquest moment, quan és l’infant el que fa la proposta, estem a les portes de quelcom molt important : comença la forja del lector que serà en el futur.

Hem d’aconseguir mantenir l’hàbit creat, i per això, la lectura mai no ha de deixar de ser una activitat voluntària i agradable. A partir d’aquí hem de continuar l’acompanyament però en aquest estadi, quan ja s’ha creat un vincle entre l’infant i la lecura, l’ acompanyament ha d’estar més centrat en la qualitat d’allò què llegeix.

Arribem a la conclusió, una vegada més, que ensenyar a llegir no és només l’adquisició d’una mecànica (que també ho és ), sinó augmentar amb l’assoliment d’aquesta mecànicca la comprensió lectora i a partir d’aquí oferir qualitat als lectors. Els hem d’ensenyar a llegir, fet autèntics «gurmets de la lectura» però poc a poc, amb mètode i posant com a objectiu el creixement en coneixement i cultura i el foment de l’esperit crític.

Un bon mètode descansa sempre en una base pedagògica. Ben segur que la lectura «apresa» des del gaudi no l’abandonaran mai . És per aquest motiu que la resposta a la pregunta ha de ser sempre , sí.

Si te gusta esta página y su contenido compárteme:
error: El contenido de esta página esta protegido!
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad